Bella Italia - de reis in 2016 (Le Marche, Sud Tirol en Cochem)

Wauw, we zijn al 15 dagen in Italie en al helemaal uitgerust en zongebruind als we naar een van onze meest favoriete bestemmingen in dit land gaan; Le Marche (spreek uit als Le Marke). De reis door Abruzzo was fenomenaal. Van een wat vlakker en met olijfbomen bezaaid Puglia met waanzinnige kustlijnen, door Abruzzo naar het zuidelijkste puntje van Le Marche. 550 kilometers rijden om onze lieve vrienden Peter en Vanessa van Villa Bussola weer een dikke knuffel te kunnen geven. Oh Villa Bussola is inmiddels 'thuiskomen'. Ontvangst met heerlijke hapjes en een witte wijn. Gezelligheid aan de grote houten tafel met magnifiek uitzicht over de valleien. Dit keer niet achterstevoren een heuvel oprijden, geen auto uitpakken, geen tent opzetten, maar de luxe van de B&B. Whoohoow. En raad eens wat!!?? In Monsampolo was door de dames van Locanda Storico een heus Oktoberfest georganiseerd met Deutsche Schlagers. Dat is raar hoor.....skimuziek bij 30 graden. Maar wat een feest met leuke en aangeschoten campinggasten :-).

De volgende dag ontbeten we een uitgebreid B&B-ontbijt onder de luifel, onder het genot van een kleine regenbui. Heerlijk verfrissend en het kon ons niet deren, want we hadden er al 2 weken zon en prachtig weer opzitten. Dus we besloten het achterland in te gaan en een prachtige bergrit te maken. Zo geraakten we in Castel Trosino in een bijna middeleeuws etablissement waar we heerlijk hebben geluncht. Wel veel.....oh wat eten die Italianen veel...... We vervolgden onze reis via Acquasante Terme en daar 'rook het heel bekend....VIES'. Een termaalbad maakte dat we snel weer het dorp verlieten. de avonden zijn fijn in Villa Bussola. Met z'n allen aan de lange houten tafel, met bekenden en nieuwe gasten. Indringende gesprekken, politiek of dikke lol, alles is mogelijk.

De volgende dag kozen we voor een heerlijk dagje strand in Villa Rosa bij Miami beach. Gewoon lekker zonnen onder de parasol, heerlijk lunchen en cappuccinootjes drinken.

De volgende middag gingen we dat weer doen, maar niet voordat we bij Margo en Luuk op de koffie zijn geweest in hun prachtige italiaanse paleisje. Waanzinnig huis midden tussen de heuvels. Het was een heerlijke ontmoeting met 2 mensen die we eigenlijk grotendeels van facebook kennen, maar wel ontmoet hebben in Monsampolo. Die avond, na het strand, gingen we inkopen doen. Kamutpasta, pesto van het merk Barilla, geroosterde uitjes, etc. Onze BMW werd steeds voller.

27 juli vertrokken we in de ochtend, na een heerlijk ontbijt, richting Bologna. De heerlijke frisse bergen van Sud Tirol. Op de heenweg zijn we even op de borrel geweest bij een oom en tante die in Levico Terme op vakantie waren. Een gezellige ontmoeting met een flinke bui. Om 19.00 uur kwamen we aan in Le Cave (zie foto). Midden tussen de hoge bergen van de Alpen hadden we een prachtig hotel met super goed restaurant. Prima locatie voor de heen- of terugreis en we zijn er 2 nachten gebleven.

De tweede dag in Le Cave hebben we een prachtige bergrit gemaakt en heerlijk gewandeld in Covara (daar waar de Giro d'Italia is gefinisht). En het bleef maar fantastisch weer met fantastisch eten overal. Covara is een mooi skigebied.

We zaten 40 km van de Brennerpas, dus we waren zo in Oostenrijk. Land nummer 4. De reis ging heel voorspoedig en na 2,5 uur waren we in Zuid Duitsland. Toen begon de ellende en hebben we flink wat file gehad. Maar dat mag de pret niet drukken als dat de enige file is op 6000 kilometers. Toch?

Tegen 20.00 uur draaiden we de sleutel van onze hotelkamer om en stonden we in een prachtige appartementachtige hotelkamer aan de Moezel. We zaten kort buiten het feestgedruis van het centrum van Cochem. We waren natuurlijk Italiaanse dinertijden gewend, dus we gingen maar snel Cochem in om eten te scoren. Dat lukte goed en na een heerlijks schnitzel met een Moselwein doken we moe maar voldaan ons bedje in. Nog 1 dagje en 1 nachtje en dan zit deze 1000-en-1-nachtenreis erop, maar tot die tijd vieren we nog steeds vakantie. de tweede dag in Cochem was geweldig. Het weer wat uitmuntend goed en we besloten toch maar de bergjes te bedwingen en het slot te gaan bezoeken.

Met een paar leuke cadeautjes en een fles rode Moezelwijn op zak reden we zondagochtend op ons gemak naar Nederland terug. Naar ons heerlijke huisje en naar onze 3 poezenkinderen......ons opmakend voor de aanstaande keukenverbouwing in september.

Deze reis zal ons nog lang heugen en we zijn dankbaar voor de veilige reizen, behoud van gezondheid, de fijne ontmoetingen en alle overvloed die we in deze 24 dagen mochten ervaren.

Featured Review
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.